Ta formuła sprawdziła się na naszym rynku na tyle, że zdecydowaliśmy się na rozwój za granicą. Usługi abonamentowe mogą odejść do lamusa. Klienci stają się bardziej świadomi i co za tym idzie, nie chcą płacić za to, z czego nie korzystają. Dostawcy wprowadzają więc coraz więcej usług umożliwiających rozliczanie się w zależności od ich rzeczywistego zużycia.
Zima jest zwykle okresem wzmożonego ruchu w siłowniach i fitness clubach. Tłumnie gromadzą się tam osoby zamierzające realizować swoje noworoczne postanowienia związane ze zrzuceniem kilku kilogramów i przemodelowaniem swojej sylwetki przed nadchodzącą wiosną. Niestety, często dzieje się tak, że początkowy zapał mija szybko. Liczba wizyt w tygodniu zmniejsza się z kilku do jednej, tymczasem wysokość abonamentu nie ulega zmianie. Ten problem postanowiła wyeliminować platforma Pay As You Go, która pozwala na realizowanie w najbliżej dostępnej siłowni czasowych kuponów wejściowych, znoszących konieczność wykupowania z góry ustalonego abonamentu.
Nasz CEO opowiada o branży ecommerce w okresie przedświątecznym, w tym o konieczności zadbania o odpowiednią infrastrukturę IT. Konsumenci szukają prezentów wielokanałowo, dlatego sprzedawcy powinni o nich walczyć zarówno ofertą sklepów stacjonarnych, jak i online. Czarny Piątek i Cyber Poniedziałek przyniosły na całym świecie rekordowe wartości transakcji, ale w Polsce stanowią zaledwie przedsmak świątecznej gorączki e-zakupowej.
To właśnie na grudzień przypada największe natężenie ruchu w polskim internecie. W tym roku w porównaniu z analogicznym okresem z r. Zdaniem ekspertów z UserReplay, wartość sprzedaży w grudniu odpowiada nawet za 40 proc. Mimo to wciąż dość powszechne są przypadki, w których e-sklepom nie udaje się przygotować serwisów www na sezonowy wzrost odwiedzin.
Wiele witryn już w listopadzie witało klientów komunikatem o przeciążeniu lub kazało czekać nawet pół minuty na pojawienie się strony. To zdecydowanie zbyt długo" — według danych firmy UserReplay aż 50 proc. Użytkownicy mobilni są szczególnie bezwzględni — "75 proc. Sieć jest podstawą prezentowych inspiracji.
Dwóch na trzech ankietowanych właśnie w sieci chce znaleźć pomysły na upominki. Rodzimi konsumenci świątecznych ofert szukają na stronach z kuponami i zniżkami. Inspiracją są dla nich także media społecznościowe 19 proc.
R E K L A M A
Co piąty Polak deklaruje, że jeśli nie znajdzie prezentu w sklepie stacjonarnym, poszuka go w sieci. Bardziej wierni są klienci e-sklepów — 55 proc. Jednak, jak zaznaczają eksperci, to, w jaki sposób zachowa się dany klient, zależy od wielu czynników, jak choćby tego, jakiego rodzaju ma to być prezent.
Badania Gemiusa wskazują, że połowa konsumentów kupujących w sklepach tradycyjnych sprzęt elektroniczny poprzedza decyzję sprawdzeniem informacji na jego temat w internecie.
Menu główne
Natomiast w przypadku kosmetyków, które znajdują się na pierwszym miejscu w kategorii najczęściej kupowanych prezentów, mamy do czynienia z efektem odwrotnym. Konsumenci chcą sprawdzić i przetestować produkt osobiście, by następnie dokonać zakupu w kanałach online — mówi Bartek Bobczyński, dyrektor ds.
Osoby rozpoczynające biznes w sieci stają przed trudnym wyborem — jaki spośród dostępnych na rynku modeli hostingu wybrać ten, który najbardziej będzie trafiał w potrzeby swojego przedsiębiorstwa. Skomplikowany opis specyfikacji technicznych zazwyczaj odstrasza — gdyby jednak pokusić się o porównanie ofert hostingu do… rynku nieruchomości? Hosting w modelu shared przypomina lokal na terenie osiedla mieszkaniowego, gdzie wszyscy mieszkańcy muszą dzielić się dostępnymi udogodnieniami, takimi jak chociażby basen, parking z określoną liczbą miejsc czy obiekty sportowe.
W przypadku usług hostingowych oznacza to współdzielenie takich parametrów jak moc obliczeniowa, pamięć RAM czy przestrzeń dyskowa. Model shared sugerowany jest zazwyczaj administratorom, którzy nie mają wyśrubowanych potrzeb w zakresie zasobów, nie spodziewają się dynamicznych wzrostów ruchu na stronie w danym okresie oraz mogą sobie pozwolić na dużą tolerancję w zakresie niedostępności swojego serwisu.
Virtual Private Server, czyli wirtualny serwer można porównać do apartamentu mieszczącego się w budynku o ograniczonej liczbie mieszkańców. Wciąż konieczne jest dzielenie się różnego rodzaju wygodami, jednak z mniej liczną grupą sąsiadów - ponadto pojawia się możliwość zmiany otoczenia względem naszych potrzeb, jak np.
- Usługi Elcar - ELCAR?
- TikTok – jak działa?.
- Podstawowe raporty - Baza wiedzy | Dokumentacja i pomoc do systemu Thulium.
Każdy z nich może również działać na innym, wybranym przez siebie systemie operacyjnym czy oprogramowaniu. To rozwiązanie adresowane jest do administratorów o większych potrzebach w zakresie gwarancji funkcjonowania strony, gotowych zapłacić więcej. Po stronie dostawcy jest jednak jedynie przydział określonych zasobów — nie zajmuje się on zarządzaniem usługą oraz nie dostarcza użytkownikowi panelu, poprzez który byłoby to możliwe. Hosting poprzez serwer dedykowany zaznacza się podobieństwem do mieszkania we własnym domu jednorodzinnym. Użytkownik nie dzieli się więc żadnymi zasobami z kimkolwiek i sam decyduje o sposobie zaaranżowania wnętrza i otoczenia, czyli ustala określone parametry zasobów, które są przydzielone tylko jemu, łącznie z gwarancją stabilności.
O opiekę nad budynkiem i otoczeniem właściciel dba tutaj jednak sam. Model ten kierowany do większych serwisów WWW, często muszących obsłużyć znaczne wartości ruchu, które np. Pochłania jednak najwięcej kosztów i wciąż nie oferuje panelu pozwalającego na swobodne zarządzanie mocą obliczeniową w zależności od liczby odwiedzin, przez co w większości przypadków użytkownik płaci za często niewykorzystywaną nadwyżkę zasobów.
Odchudzanie - nieinwazyjny balon żołądkowy Elipse | M-Estetica Warszawa
Rozwiązanie znane jako Elastyczny Web Hosting funkcjonalnością zbliżone jest do wymienionego powyżej domu, wyposażonego jednak o udogodnienia charakterystyczne dla podmiejskiej rezydencji. Użytkownik także ma tutaj dedykowane jedynie sobie zasoby, którymi zarządza swobodnie według własnych preferencji np. Dla hostingu oznacza to powiększanie i zmniejszanie mocy w zależności od aktualnego ruchu na stronie, sugerując się również dostarczanymi przez panel prognozami odwiedzin na najbliższe dni.
Ponadto o porządek posiadłości dba kamerdyner, którego rolę pełni administrator usługi, zajmujący się konfiguracją oraz bieżącą aktualizacją oprogramowania serwera. Do tego należy jeszcze dodać firmę ochroniarską monitorującą całe otoczenie rezydencji — nad usługą czuwają więc specjaliści od cyberbezpieczeństwa dbający o zapewnienie certyfikatów witrynie oraz o jej odporność na cyberataki. Wybór apartamentu, czyli serwera VPS oznacza średnio koszty na poziomie około zł rocznie.
To jednak nie koniec wydatków, bo do obsługi serwerów użytkownicy potrzebują także panelu zarządzania, ponieważ na ogół nie potrafią administrować serwerem samodzielnie. Administrator, konfiguracja usługi i zarządzanie panelem to dodatkowy koszt przynajmniej 1 zł.
Wszystko dlatego, że większość usług hostingowych nie uwzględnia rozliczania się za faktyczne zużycie zasobów. Alternatywą dla trzech wspomnianych modeli lokowania danych może być więc Elastyczny Web Hosting, który automatycznie dostosowuje moc do aktualnego natężenia ruchu na stronie, pozwalając także na rozliczanie godzinowe generujące znacznie mniejsze koszty. Nieodpowiadająca, bądź każąca na siebie czekać zbyt długo, strona serwisu internetowego może oznaczać spadek sprzedaży oraz lojalności klientów.
Maksymalnie 3 sekundy jest w stanie zaczekać 20 proc.
Prosumenci poszkodowani przez liczniki energii
Wiele powodów do zastanowienia dają również zachowania klientów, którzy stwierdzą problemy z prawidłowym działaniem strony. Jedynie 8 proc. Gdy to zawodzi, lojalność klientów wystawiana jest na bardzo ciężką próbę. W badaniu przeprowadzonym przez ekspertów z Incapsula udział wzięli także sami administratorzy witryn sprzedażowych.
Aż 73 proc. W dobie chmury obliczeniowej nie trzeba wcale dużych inwestycji, by poradzić sobie z większym ruchem. Rozwiązaniem może być choćby elastyczny web hosting pozwalający dynamicznie zwiększać moc obliczeniową w zależności od ruchu na stronie i rozliczać się według faktycznego zużycia zasobów" — dodaje Rafał Kuśmider z dhosting. Poprawa szybkości działania stron www, zdaniem większości ankietowanych, w największym stopniu przełożyła się na dwie główne biznesowe korzyści — 57 proc.
- Czy mogę zobaczyć telefon mojego męża lub chłopaka bez jego wiedzy?
- Często zadawane pytania.
- Popularne hashtagi na TikTok.
To dowód na wyśrubowane wymagania klientów, zwłaszcza w obliczu średniego czasu ładowania się mobilnych stron poprzez połączenie 3G, wynoszące zdaniem autorów raportu aż 19 sekund. Według Google, mobilne strony które były w stanie wczytać swoje zasoby w czasie krótszym niż 5 sekund wygenerowały niemal dwukrotnie więcej transakcji w porównaniu do serwisów odpowiadających w czasie zbliżonym do wskazanej powyżej średniej.
Eksperci prognozują, że grudzień będzie rekordowy dla sklepów internetowych. W przedświątecznej gorączce będą one musiały obsłużyć ruch większy o kilkaset procent niż zazwyczaj. Wiele sklepów nie jest jednak na to przygotowanych od strony technicznej, a ich serwery nie są w stanie obsłużyć tak dużej liczby internautów. Tymczasem szybkość ładowania się zasobów internetowych ma istotne przełożenie na decyzje zakupowe klientów. Co czwarty rezygnuje, jeżeli czas oczekiwania w e-sklepie przekracza 4 sekundy. Z analiz wynika, że w sezonie przedświątecznym ruch na stronach sklepów internetowych rośnie o kilkaset procent.
Już podczas przypadającego w listopadzie czarnego piątku, kiedy wiele e-sklepów wprowadziło duże promocje, zwiększył się średnio o 50 proc. Z roku na rok widać większe wzrosty, ponieważ coraz bardziej lubimy kupować przez internet. Coraz częściej korzystamy też ze smartfonów i aplikacji mobilnych jako alternatywy dla zakupów za pośrednictwem internetu" — mówi Rafał Kuśmider. Jak wynika z prognoz dhosting. Podczas gdy za oceanem szczyt zakupowej gorączki w sieci przypada w Black Friday i Cyber Monday, tak w Europie trwa on przez cały grudzień.
Rafał Kuśmider zwraca uwagę na to, że wiele polskich e-sklepów nie jest na to przygotowanych od strony technicznej. Kiedy przychodzi okres przedświąteczny i gwałtowny wzrost ruchu, nie są one w stanie obsłużyć tak dużej liczby użytkowników. Firmy hostingowe również muszą się odpowiednio przygotować i zabezpieczyć serwery przed ewentualnymi problemami oraz zapewnić stabilność i ciągłość działania" — mówi Rafał Kuśmider.
Zakładając, że dzienny utarg e-sklepu wynosi ok. Tymczasem w przedświątecznym szczycie do obsługi wzmożonego ruchu potrzebne jest co najmniej 20 GB pamięci. Dlatego jak podkreśla Kuśmider, e-sklepy powinny mieć zagwarantowane w umowie z dostawcą hostingu możliwość błyskawicznego zwiększenia mocy obliczeniowej. Dobrym rozwiązaniem są też serwery dedykowane albo działający na zasadzie prepaid elastyczny web hosting, dzięki któremu sklep internetowy może w dowolnej chwili zwiększyć moc obliczeniową i z góry oszacować jej koszty, unikając przy tym przestojów.
W trakcie szczytu zakupowego platforma nie była w stanie obsłużyć natężenia ruchu, a odwiedzających witrynę witał komunikat o czasowym przeciążeniu. Sfrustrowani klienci dzielili się natomiast negatywnymi opiniami w mediach społecznościowych.
Chcesz przeczytać ten artykuł? Zarejestruj się!
Poważne problemy miał też sklep Victoria Secret, której desktopowa strona na załadowanie potrzebowała w Black Friday aż 30 sekund. Od początku tego roku zarejestrowano ponad tys. Klienci od lat narzekają na firmy hostingowe, bo te niespecjalnie muszą się starać.