Kiedyś zdarzyła się taka sytuacja, że na sprawdzianie rozpłakała się pewna dziewczynka w pierwszej ławce, bardzo słaba z matematyki. Wiedziała, że mimo kartek nie da rady napisać tego sprawdzianu. Po chwili namysłu i odczekaniu, aż uczennica ochłonie, zaproponowałem, że jeżeli ktoś z uczniów ma dzisiaj ochotę, może swoje kartki oddać koledze lub koleżance według uznania. Kiedy skończyłem to mówić, na dziewczynkę, która dopiero co skończyła płakać, spadł deszcz czerwonych kartek — było to bardzo wzruszające, nie mogłem powstrzymać łez.
Sprawdź wiedzę uczniów online
Takiego przeżycia sprawdzianu życzę każdemu nauczycielowi. Na koniec szkoły, kiedy opisywana wyżej moja uczennica kończyła edukację w naszej placówce, usłyszałem od niej i jej mamy, że odczarowałem niemoc i dałem nadzieję tej wspaniałej młodej osobie. Sprawdziany z czerwoną kartką działały przez rok i dały moim uczniom wiele radości, pozwoliły im odnieść wiele sprawdzianowych sukcesów i przede wszystkim odczarowały paraliżujący strach przed klasówką z matmy. Innym pomysłem aktywującym uczniów jest możliwość zwolnienia z pisania sprawdzianu ucznia, który wywiąże się z projektu, a ocena odpowiada mu jako ocena ze sprawdzianu.
Robię to czasem, aby wyróżnić osoby, które mają wiele ciekawych zdolności i talentów, ale niekoniecznie związanych z matematyką. Lubię pracować metodą projektu i to pokazało mi, że uczeń uzdolniony matematycznie, który ma u mnie same bardzo dobre oceny, nie zawsze jest tym najbardziej kreatywnym w klasie. Lubię, jak czasem ktoś spojrzy na matematykę inaczej, z humorem i dystansem.
Doskonale potrafią to humaniści i osoby uzdolnione artystycznie. Aby docenić takie osoby, pozwalam np. Projekty takie pokazują, że matematyka nie jest taka straszna, że ona nas otacza i że każdy może nią się bawić i jej uczyć.
Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania
Zwolnienie z pisania sprawdzianu z matematyki jest wielkim wyróżnieniem w klasie dla ucznia — najwspanialsze jest to, gdy takie wyróżnienie otrzymuje ktoś, kto na co dzień na tej matematyce nie może zaistnieć. Ciekawym pomysłem na motywowanie uczniów do pracy jest Class Dojo — szczególnie gdy dysponujemy w klasie tablicą interaktywną lub monitorem.
Zapewne ta aplikacja znana jest nauczycielom jako narzędzie do oceny zachowania, ja natomiast przerobiłem sobie ją pod ocenę pracy na lekcji, aktywności i pracy w domu. Uczniowie dobrze się bawili, obserwując i edytując swoje awatary. Aplikacja jest bardzo prosta w obsłudze, nie będę tutaj jej opisywał. Ciekawym rozwiązaniem jest możliwość obserwowania swoich punktów przez ucznia na swojej komórce i jednocześnie obserwacja postępów swojego dziecka przez rodzica, na jego urządzeniu.
Możliwy jest też kontakt z rodzicem i uczniem przez wbudowany w aplikację komunikator. Podczas zajęć na tablicy widać awatara każdego ucznia i w każdej chwili można np. Punkty dodawać można, podchodząc do tablicy lub za pomocą aplikacji w telefonie — osobiście korzystałem z aplikacji, było to bardziej efektowne. Był rok szkolny, kiedy bardzo zainteresowały mnie naklejki GWO — można je nabyć na stronie wydawnictwa.
Naklejki były bardzo motywujące dla moich uczniów i zdobywali je za różne aktywności. Pomysł ten pozwolił mi na przygotowanie systemu, który działa na moich zajęciach do dzisiaj i który opiszę w kolejnym punkcie. Skala ocen zachowanie wzorowe, bardzo dobre, dobre, poprawne, nieodpowiednie, naganne. W klasach I — III wychowawca ocenia zachowanie ucznia według powyższych kategorii i wstawia ocenę opisową.
Wychowawcę obowiązują wszystkie zapisy dotyczące oceny zachowania.
Twórz testy online dla swoich uczniów, postaw na automatyczną ocenę prac
Dyrektor szkoły wraz z wychowawcą klasy przeprowadza analizę zasadności kwestionowanej przez rodziców oceny zachowania w oparciu o argumentację wychowawcy i obowiązującą dokumentację. Roczna końcowa ocena zachowania ucznia ustalona przez komisję nie może być niższa od ustalonej wcześniej oceny i jest ostateczna.
Szkoła Podstawowa im. Jana Wawrzynka. Przełącz nawigację.
- Jak mogę śledzić czyjeś telefon z Androidem?
- Dowiedz się łatwy sposób na usunięcie aplikacji Smartphone Spy!
- Istnieje, że możesz monitorować czaty.
- Najlepsze aplikacje do czytania wiadomości z kraju i ze świata.
- Menedżer oprogramowania do śledzenia smartfonów.
I - VI Pedagog - kl. Gimnastyka korekcyjna w klasach Owoce i warzywa w szkole Mleko w szkole Umiem pływać Eksperci programowania Młodzi w akcji- wiwat niepodległość! Jak odczytywać emocje? Szkolny Klub Sportowy Zajęcia sportowe z elementami gimnastyki korekcyjnej Odpowiedź na globalne wyzwania klimatyczne Uniwersytet Dzieci. Ankieta Co sądzisz o naszej nowej stronie?
- portal o nowoczesnej edukacji - Kilka pomysłów na sprawdzenie wiedzy uczniów
Zagłosuj Wyniki. Przejdź do menu. Wewnątrzszkolne Zasady Oceniania Drukuj. Ocenianiu podlegają : osiągnięcia edukacyjne ucznia , zachowanie ucznia. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego. Ocenianie osiągnięć edukacyjnych ucznia polega na rozpoznaniu przez nauczycieli poziomu i postępów w opanowaniu przez ucznia wiadomości i umiejętności w stosunku do wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej, określonej w odrębnych przepisach i realizowanych w szkole programów nauczania uwzględniających tę podstawę oraz formułowaniu oceny.
Ocenianie zachowania ucznia polega na rozpoznaniu przez wychowawcę klasy, nauczycieli oraz uczniów danej klasy stopnia respektowania przez ucznia zasad współżycia społecznego i norm etycznych oraz obowiązków ucznia określonych w statucie Szkoły. Ocenianie wewnątrzszkolne ma na celu: a. Ocenianie wewnątrzszkolne obejmuje: a. Ocena jest informacją, w jakim stopniu uczeń spełnił wymagania programowe postawione przez nauczyciela, nie jest karą ani nagrodą.
Zasada różnorodności wynikająca ze specyfiki każdego przedmiotu. Nauczyciele na początku roku szkolnego informuje uczniów i rodziców prawnych opiekunów o: a. Stała obserwacja uczniów przez nauczyciela i rozpoznawanie poziomu opanowania przez nich wiadomości i umiejętności, a także ich postaw społeczno-emocjonalnych w stosunku do wymagań edukacyjnych i gromadzenie informacji stanowi integralną część procesu nauczania, uczenia i wychowania.
Rozdział II — Cele edukacyjne. Wspomaganie dziecka w rozwoju intelektualnym, emocjonalnym, społecznym, etycznym, fizycznym i estetycznym. Przygotowanie dożycia zgodzie z samym sobą, ludźmi i przyrodą. Dbałość o to, aby dziecko rozróżniało dobro od zła, było świadome przynależności społecznej do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej oraz rozumiało konieczność dbania o przyrodę. Kształtowanie systemu wiadomości i umiejętności potrzebnych do poznawania i rozumienia świata, radzenia sobie w codziennych sytuacjach oraz kontynuowania nauki klasach IV-VI szkoły podstawowej.
Rozwijanie zainteresowań czytaniem i książkami. Liczenie w zakresie Orientacja w najbliższym otoczeniu przyrodniczo-społecznym z wykorzystaniem doświadczenia i obserwacji. Rozbudzanie zainteresowań kulturą i sztuką. Rozwijanie poczucia estetyki, umuzykalnianie, edukacja motoryczno-zdrowotna. Wdrażanie do funkcjonowania w zespole uczniowskim. Klasa II: Doskonalenie techniki czytania i pisania Kształtowanie umiejętności wypowiadania się na określony temat. Rozwijanie zainteresowań czytelniczych. Rozszerzenie zakresu liczbowego, liczenie z wykorzystaniem czterech podstawowych działań matematycznych, rozwiązywanie prostych zadań tekstowych.
Poszerzanie wiedzy przyrodniczo-społecznej z elementami kulturowymi.
- Wiadomości Google.
- Darmowe niewykrywalne oprogramowanie do śledzenia!
- Android Mobile Spy Software może czytać KIK.
- Nowe aplikacje na telefon z Androidem.
- Jak śledzić moje chłopaków na swoim telefonie.
Doskonalenie umiejętności posługiwania się językiem obcym. Rozwijanie wrażliwości na sztukę poprzez kontakt z literaturą, muzyką, malarstwem, rzeźbą, architekturą. Rozwijanie sprawności motorycznej i edukacja zdrowotna. Motywowanie do pracy w zespole. Klasa III: Czytanie ze zrozumieniem, stosowanie różnorodnych form wypowiedzi ustnych i pisemnych.
Znajomość zasad gramatycznych, ortograficznych, kaligraficznych oraz umiejętność korzystania z różnych źródeł informacji. Pogłębianie zainteresowań czytelniczych. Doskonalenie liczenia w zakresie , analiza treści zadań złożonych, wdrażanie do logicznego myślenia. Pogłębianie znajomości środowiska społeczno-przyrodniczego wybranych regionów Polski, Europy i świata. Pogłębianie zainteresowań muzycznych, plastycznych, artystycznych dzieci oraz wdrażanie do aktywnego uczestnictwa w kulturze. Edukacja motoryczna, kształtowanie zdrowego, aktywnego stylu życia.