Wykorzystanie multimediów w nauczaniu chemii i zasad żywienia. Przysyłanie prezentacji wykonanych przez uczniów i omawianie ich na lekcji. Prowadzenie lekcji z wykorzystaniem wykonanych przez nauczyciela prezentacji. Odtwarzanie uczniom filmów wyszukanych w sieci. Wykorzystanie różnych pomocy multimedialnych np filmy z doświadczeniami przygotowanych przez wydawnictwo. Korzystanie z tabel wartości odżywczej z Internetu do układania jadłospisów na lekcjach zasady żywienia.
Pokazywanie zdjęć maszyn i urządzeń z Internetu na lekcji. Szkoła posiada pracownię informatyczną wyposażoną w 20 stanowisk komputerowych połączonych ze sobą za pomocą sieci lokalnej z dostępem do sieci Internet. Oprócz tego w pracowni znajdują się: drukarka laserowa, wizualizer, mikrofon, zestaw głośników, urządzenie wielofunkcyjne formatu A3 skaner, drukarka, ksero , projektor, aparat fotograficzny z mikrofonem, funkcją nagrywania filmów i podglądu na żywo, flipchart oraz wskaźnik laserowy i teleskopowy.
Każde stanowisko komputerowe wyposażone jest dodatkowo w kamerę internetową HD i słuchawki z mikrofonem oraz podkładki pod myszki spełniające kryteria ergonomii. W trosce o odpowiednie warunki pracy, stanowiska uczniów zaprojektowane są tak aby zapewnić dostateczną przestrzeń oraz wygodną pozycję siedzącą, która nie obciąża kręgosłupa i mięśni grzbietu. Nauczyciel wykorzystując komputer i projektor wzbogaca przekaz słowny dodatkowo o obraz zdjęcia, filmy , który lepiej pozwala zrozumieć poznawane problemy i fakty. Podczas zajęć wykorzystywane są również inne środki dydaktyczne jak: kartki z zadaniami do skrzynki pytań, myślowych czapek, rybi szkielet, plansze, prezentacje multimedialne oraz tablice prezentujące: "Budowę jednostki centralnej", "Budowę laptopa".
Na zajęciach lekcyjnych z wiedzy o społeczeństwie systematycznie wdrażane są nowe aktywizujące metody pracy z uczniami wykorzystujące pomoce multimedialne. Treści wynikające z podstawy programowej przedstawiane są z wykorzystaniem map, schematów i ćwiczeń interaktywnych. Uczniowie zdobywają i poszerzają swoją wiedzę dzięki wykorzystaniu podczas zajęć prezentacji multimedialnych, zdjęć oraz dokumentów przedstawianych w formie elektronicznej.
Mają możliwość odsłuchania najważniejszych dokumentów i obejrzenia filmów prezentujących zagadnienia poruszane na lekcjach. Przekazywanie treści nauczania z wykorzystaniem nowych technologii ma wspomóc przyswajanie przez uczniów wiedzy i zainteresować młodzież tematyką przedstawianą na zajęciach. Na lekcjach bardzo często korzysta się ze sprzętu multimedialnego.
Przede wszystkim przygotowuje się ciekawe prezentacje i pokazuje je na lekcji z wykorzystaniem komputera i rzutnika multimedialnego, dzięki którym opanowanie przez uczniów materiału teoretycznego jest znacznie prostsze. Korzysta się też bardzo często z wizualizera. Język turystyki, w tym hotelarstwa zawiera szereg pojęć w językach obcych, dużo łatwiej jest mi pokazać trudne słowa czy nazwy w powiększeniu z użyciem wizualizera niż pisać wszystkie nazwy na tablicy.
Często wykorzystuje się prasę fachową na lekcji, pokazując np. Sprzęt multimedialny podłączony do internetu pozwala nam na lekcji wirtualnie zwiedzać hotele, aktualizować na bieżąco wiedzę zawartą w podręcznikach, gdyż w tej dziedzinie zmiany są bardzo szybkie i trzeba je śledzić na bieżąco.
Na wyposażeniu pracowni hotelarskiej wykorzystywana jest Szafa Mobiln a z 15 laptopami, które wykorzystywane są na zajęciach z przedmiotu "Pracownia organizacji pracy w hotelarstwie" oraz "Organizacja pracy recepcji" i "Podstawy hotelarstwa". Uczniowie na laptopach wykonują testy przygotowujące do egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie technik hotelarstwa, arkusze kalkulacyjne z wyliczania cen podstawowych i sezonowych za usługi hotelarskie.
Poznają również nowe obiekty jakie powstają na mapie Polski jak również obsługują programy komputerowe jakie używane są w hotelach czyli wykonywana jest symulacja prawdziwej pracy na stanowisku recepcjonisty. Na lekcjach często wykorzystywany jest sprzęt multimedialny. Nie wszystkie potrawy, surowce i maszyny można pokazać uczniowi podczas zajęć praktycznych w pracowni, dlatego bardzo pomocny staje się wizualizer.
Jest to urządzenie, za pomocą którego można pokazywać zdjęcia potraw z książek kulinarnych, czy z fachowej prasy, schematy produkcji potraw, tabele wartości odżywczych, receptury na potrawy, zdjęcia maszyn, przyprawy w powiększeniu. Podobne ustawienia posiada też m. Innym prostym i skutecznym rozwiązaniem jest zakup kilku nakładek na gniazdka elektryczne z wmontowanymi licznikami czasu. Te sprytne urządzenia przerywają dopływ prądu we wcześniej zaprogramowanych porach dnia lub po przekroczeniu ustalonego limitu czasu.
Jak działa wyszukiwarka Google | Google Search Central
W kolejnych latach życia twoja pociecha może zażyczyć sobie własnych urządzeń cyfrowych, by mieć zawsze i wszędzie dostęp do ulubionych multimediów. I w tym przypadku warto zapoznać się z zaleceniami specjalistów, a przede wszystkim z cenną zasadą [2] :. Pamiętaj przy tym, że każde dziecko rozwija się we własnym tempie i powyższe granice wiekowe są czysto umowne. Przed zrobieniem kolejnego kroku milowego w świat nowych mediów zastanów się, czy twoja pociecha na pewno jest na niego gotowa.
Czasami trudno jest określić, gdzie leży granica pomiędzy rozsądnym a nadmiernym korzystaniem z multimediów przez dzieci. Każdą sytuację trzeba rozpatrywać indywidualnie, biorąc pod uwagę całokształt zainteresowań i cech charakteru malucha. Obserwuj uważnie swoją pociechę i zadbaj o to, by codziennie brała udział w urozmaiconych zajęciach bez udziału urządzeń multimedialnych. Jeśli jednak martwisz się, że dziecko zbyt dużo czasu spędza przed ekranem, zwróć uwagę na następujące oznaki nadużywania mediów cyfrowych:. Jeśli wspomniane zachowania brzmią znajomo, to znak, że musisz bezwzględnie wprowadzić w domu zasady rozsądnego korzystania z Internetu i innych mediów lub ulepszyć waszą dotychczasową strategię.
Twoje dziecko potrzebuje pomocy, by nauczyć się zdrowego stosunku do mediów i porzucić ewentualne złe nawyki.
- Krótka wersja;
- DiskStation Manager;
- Jak możesz włamać się do czyjegoś telefonu na Facebooku.
- IPhone Tekst śledzący Twój;
- Microsoft PowerPoint 2021 – najlepszy program do tworzenia prezentacji.
Jeśli twoje dziecko ma w swoim pokoju dostęp do urządzeń takich jak komputer, telewizor, konsola czy smartfon, będzie ich używać częściej i dłużej [3]. Zastanów się, czy nie lepiej byłoby, gdyby pokój dziecięcy pozostał przestrzenią wolną od mediów.
Jako rodzic jesteś jednocześnie najważniejszym wzorem do naśladowania dla twojego dziecka. To od ciebie maluch uczy się większości codziennych zachowań, dlatego staraj się zawsze dawać mu dobry przykład. Dotyczy to również sposobu, w jaki na co dzień korzystasz z urządzeń cyfrowych.
Często sięgamy po telefon, tablet lub włączamy telewizor od niechcenia lub dla przysłowiowego zabicia czasu.
Jak zrobić prezentację? Cechy dobrej prezentacji.
Jeśli chcesz zaszczepić w dziecku odpowiedzialny stosunek do korzystania z multimediów , czas zacząć zachowywać się bardziej świadomie. Na początek odpowiedz sobie szczerze na następujące pytania:. Powyższe pytania pomogą ci przeanalizować twój własny stosunek do mediów cyfrowych i w razie potrzeby dostarczą motywacji do świadomej pracy nad swoimi nawykami. Wiedza na temat nowych multimediów jest niezbędna do tego, by wpajać dziecku zasady bezpiecznego i odpowiedzialnego korzystania z nich.
Na pierwszym etapie przygody z urządzeniami cyfrowymi twój szkrab będzie zasypywać cię pytaniami, a ty musisz mieć na nie gotowe i przemyślane odpowiedzi. Co więcej, odpowiednio wykorzystana technologia może stać się twoim sprzymierzeńcem w edukacji medialnej dziecka. Znakomitym przykładem są np.
Jeśli zależy ci na tym, by uczulić wszystkich członków rodziny w kwestii odpowiedzialnego korzystania z mediów, wprowadź następującą zasadę : każdy z domowników może zwrócić innemu uwagę, jeśli uważa, że ten za dużo czasu poświęca na urządzenia cyfrowe lub korzysta z nich w nieodpowiedni sposób np. Dodatkowe informacje o kulturalnym użytkowaniu smartfona oraz Internetu znajdziesz w naszym artykule poświęconym netykiecie. Wspólne obserwowanie rodzinnych nawyków związanych z multimediami motywuje domowników do bardziej świadomych zachowań.
- Czy mogę monitorować przewoźnik komórek;
- Baza dydaktyczna - ZSGH.
- Jaki będziemy mieć klimat? … czyli pierwszy Polski Multimedialny Raport Klimatyczny.
- Czy mogę śledzić wiadomości tekstowe mojego dziecka;
- Najlepszy nowy SMS Tracker Android;
Zapewnij pociechę, że w razie jakichkolwiek problemów i pytań dotyczących multimediów może zawsze na ciebie liczyć. Dzięki temu krok po kroku wprowadzisz dziecko w świat bezpiecznego Internetu. Domowa edukacja medialna stanowi ogromne wyzwanie wychowawcze dla współczesnych rodziców. To od nich zależy, w jaki sposób dzieci zostaną wprowadzone w świat multimediów.
Dlatego pamiętaj, by zawsze dawać swojej latorośli dobry przykład i zachęcać ją do szczerej i otwartej rozmowy. Krok po kroku ustalcie wspólnie domowe zasady korzystania z mediów cyfrowych, dzięki którym dziecko nauczy się bezpiecznego zachowania w sieci. Zadbaj o to, by maluch spędzał wystarczająco dużo czasu z dala od urządzeń elektronicznych — na świeżym powietrzu z rówieśnikami lub rozwijając swoje zainteresowania. Jeśli obawiasz się, że dziecko nadużywa mediów cyfrowych, zajrzyj do zaleceń ekspertów i wprowadź reguły ograniczające np. W naszym podsumowaniu PDF znajdziesz wszystkie najważniejsze informacje na temat kompetencji medialnych w życiu rodzinnym w przejrzystej i przystępnej formie.
Czeka na Ciebie wiele nowych produktów! Daj się zainspirować i baw się dobrze! Domowa edukacja medialna — jak nauczyć dziecko bezpiecznego korzystania z multimediów? W tekście: Zasady bezpiecznego korzystania z multimediów dla dzieci r Ile czasu dziecko może oglądać telewizję?
Zasady bezpiecznego korzystania z multimediów dla dzieci Zanim zdecydujesz, że czas, który twoja pociecha spędza przed ekranem, musi być ściśle wydzielany, zastanów się, czy na pewno zachodzi taka potrzeba. Wprowadź do codziennej rutyny poniższe, sprawdzone zasady: zakaz korzystania z mediów z wyświetlaczem na godziny przed snem zakaz smartfonów podczas jedzenia i odrabiania zadań domowych oddawanie rodzicom smartfona po szkole lub przed położeniem się do łóżka ustalenie dni i pór dnia wolnych od mediów ustalenie stałych pór, w których dziecko może korzystać z mediów.
Ile czasu dziecko może oglądać telewizję? Wiek Media do słuchania Media do wyświetlania 0 - 3 lat do 30 min. I w tym przypadku warto zapoznać się z zaleceniami specjalistów, a przede wszystkim z cenną zasadą [2] : przed 3 rokiem życia: dziecko nie korzysta z mediów wyświetlanych na ekranie przed 6 rokiem życia: dziecko nie posiada własnej konsoli przed 9 rokiem życia: dziecko nie posiada własnej komórki ani smartfona przed 12 rokiem życia: dziecko nie korzysta z komputera bez nadzoru Pamiętaj przy tym, że każde dziecko rozwija się we własnym tempie i powyższe granice wiekowe są czysto umowne.
Jeśli jednak martwisz się, że dziecko zbyt dużo czasu spędza przed ekranem, zwróć uwagę na następujące oznaki nadużywania mediów cyfrowych: zaniedbanie obowiązków szkolnych brak zainteresowania innymi zajęciami i porzucenie dotychczasowego hobby drażliwość i wahania nastroju obniżona zdolność koncentracji nadpobudliwość sposób korzystania z mediów przez dziecko często prowadzi do kłótni i sprzeczek Jeśli wspomniane zachowania brzmią znajomo, to znak, że musisz bezwzględnie wprowadzić w domu zasady rozsądnego korzystania z Internetu i innych mediów lub ulepszyć waszą dotychczasową strategię.
Edukacja medialna nie tylko dla dzieci — korzystanie z mediów przez rodziców Jako rodzic jesteś jednocześnie najważniejszym wzorem do naśladowania dla twojego dziecka.
Informacje na temat ochrony prywatności w Google Chrome
Jak często masz włączony w tle telewizor lub odbiornik radiowy? Co wiesz o nowych mediach cyfrowych? Czy śledzisz nowinki technologiczne? Czy zamieszczasz swoje zdjęcia lub zdjęcia twojego dziecka w sieci? Czy robisz to w odpowiedzialny sposób z zachowaniem ochrony danych osobowych? Jakie informacje udostępniasz w mediach społecznościowych i kto może je przeczytać?